Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Brusach

Trzydniowa wycieczka do Warszawy uczniów kl. VI a i VI b

Utworzono dnia 11.06.2018

Od 17 do 19 maja 2018 r. uczniowie kl. VI a i VI b przebywali na trzydniowej wycieczce edukacyjnej w Warszawie, zwiedzając najciekawsze miejsca przykuwające uwagę turystów z całego świata.

Uczestnicy wycieczki zebrali się przed szkołą o godz.7.00,  „naładowani" pozytywną energią, chęcią zwiedzenia stolicy i poznania nowych, nieznanych miejsc.

Pierwszym obiektem zwracającym szczególną uwagę był sławny Stadion Narodowy, Most Świętokrzyski i Śląsko - Dąbrowski, które wyróżniały się swoją nadzwyczajną konstrukcją. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od spaceru po „Łazienkach Królewskich".  Na miejscu  podziwialiśmy  zabytki, słuchaliśmy z ciekawością opowieści oraz przyglądaliśmy się „Teatrowi na wodzie". Ponadto uwagę przykuwały pałace, rezydencje ówczesnej monarchii, pomnik Fryderyka Chopina, a także chodzące po parku pawie oraz wiewiórki. Następnie, udaliśmy się Muzeum Powstania Warszawskiego. Doświadczyliśmy mnóstwa wrażeń: chwil pełnych wzruszeń, smutku i radości oraz dumy, że jesteśmy Polakami!

Kolejny dzień wędrówki po stolicy rozpoczęliśmy od Pałacu Kultury i Nauki, najwyższego budynku w Warszawie. Wjechaliśmy windą  na taras widokowy, aby podziwiać panoramę Warszawy. Następnie udaliśmy się do Centrum Nauki Kopernik, gdzie spędziliśmy miłe popołudnie. Rozchodząc się po trzypiętrowym budynku, rozpoczęliśmy zabawę! Mogliśmy m.in.: poznać anatomię człowieka (w różnych doświadczeniach, „budkach wiedzy" i „samochodach doświadczeń"), samodzielnie wykonać doświadczenia z dziedzin fizyki oraz chemii. Niektórzy skorzystali również z możliwości grania na laserowej harfie czy nerwach (zabawa polegała na złapaniu „kierownicy" przez cztery osoby i wzajemnym „stukaniu" sobie po wewnętrznej części dłoni; pod wpływem impulsu wydobywał się dźwięk). Kolejnymi atrakcjami było trzęsienie ziemi i wiele innych zadań zręcznościowych oraz wymagających logicznego myślenia. Z Centrum Nauki Kopernik metrem udaliśmy się pod Stadion Narodowy, gdzie mieliśmy okazję zobaczyć go  od wewnątrz. Jest to na pewno jeden z najładniejszych obiektów w stolicy.

Przed kolejnym punktem wycieczki, którym był Zamek Królewski, mieliśmy czas wolny, aby kupić pamiątki. Następnie udaliśmy się na wędrówkę po Zamku. Oglądaliśmy ciekawe przedmioty codziennego użytku, dowiadywaliśmy się, do czego służyły i przez kogo zostały wykonane. Największe wrażenie zrobiła na nas Sala Tronowa ze względu na piękne złocenia i sypialnia wraz z łożem króla. Następnie udaliśmy się z panią przewodnik na Stare Miasto, gdzie odbyła się ciekawa lekcja „Szlakiem legend warszawskich”. Odwiedziliśmy wiele ciekawych zakątków Starówki owianych legendami, a także poznaliśmy historię miasta podczas okupacji. Widzieliśmy również Kolumnę Zygmunta, Pomnik Syrenki Warszawskiej oraz pomnik małego Powstańca. Następnie wędrując Krakowskim Przedmieściem, dotarliśmy do pomnika Nieznanego Żołnierza, gdzie widzieliśmy zmianę warty przy grobie. Po spacerze wyruszyliśmy w drogę powrotną do Brus.

W podróży powrotnej każdy podsumował ostatnie trzy dni. Był to czas spędzony w ciekawy, odmienny sposób. Poznaliśmy wiele nowych miejsc i zabytków, o których wcześniej słyszeliśmy jedynie w  mediach.